Der er meget snak og snak om sociale medier. Men hvad er sociale medier? Eller er det, hvad er det? Hvorfor skulle jeg nødt til at vide, og hvordan kan jeg bruge i mit daglige praksis? Og hvis jeg bruger det selv, kan det være muligt at bruge virksomheden? Hvordan ville den virksomhed, jeg arbejder for sociale medier kan bruge?
For at besvare disse spørgsmål, bad selskabet Entopic Internet ekspert Erwin Boogert at skrive en bog. Bogen blev for nylig offentliggjort, og har titlen "Scoring med sociale medier. Det kan bestilles gennem boghandlere eller Entopic.
Boogert er succes i en letlæselig og lærerig bog om det. Lærerige også i form af praktiske tips. Bogen virkelig ønsker læseren til opgaven, personlige og forretningsmæssige. Læseren er således opmuntret af alle praktiske sager, der behandles i bogen, og den del af bogen, som vil bidrage til at skabe en social media strategi.
Bogen er opdelt i flere afsnit:
Det første kapitel indeholder en definition og overblik over de sociale medier. Boogert vælger en noget bredere definition af sociale medier, end jeg ville vælge. Denne fremgangsmåde er god til at vise folk, at sociale medier kan placeres i en kontekst af ældre internet-teknologi. Sociale medier er ikke falder ned fra himlen. Og jeg tror, hvad han er hurtig til praktiske sager. Jeg havde ventet så her. Jeg bemærker, at folk først definition og begreber sociale medier bør forstå. Hvis du kommer med praksis, mennesker mister det hurtigt, eller de kritiserer disse sager (ja, vi bor i Holland ...). Ikke desto mindre de mange eksempler, som jeg meget oplysende og inspirerende. Mennesker og virksomheder kan spiegelen.Hoofdstuk 2 det handler om at forberede en social media strategi. Det handler primært om tilrettelæggelsen af sociale medier i virksomheder. Hvem kan bedst tage ansvaret for? Hvilket afsnit er rigtigt eller har det mest i sociale medier? Efter svaret, bør du læse bogen! Kapitel 3 og derefter går på at formulere og gennemføre en social media strategi. Kapitel 2, 3 og 4 er pæn og praktisk. Det hjælper trin for trin at bevæge sig fremad. Jeg finder det særdeles positivt, at Boogert en objektiv, kvantificerbar valgte fremgangsmåde. Det betyder ikke nødvendigvis, men det er udfordrende. Sætte mål, måle det i praksis, styr osv. kapitel 4 vender tilbage til personlig brug af sociale medier. I klart tabeller, er du hjulpet til at vælge de sociale medier, der passer dine mål / muligheder.Jeg har nydt at læse denne bog, og anbefale det til nogen. Den erfarne sociale medier mand / kvinde vil ikke lære en masse (alhoewel. ..). Men denne bog er godt at være klar til at give videre til mennesker, der beder om sociale medier og håndtag som ønsker at starte.
Disclaimer: Jeg vil arbejde Entopic. Og jeg håber, hvis Entopic personale til at give workshops i dette område. Jeg er ikke involveret i at skrive og udgive denne bog.