onsdag den 15. september 2010

SotD 6-25

sang:

\ "Animal Tracks \" Ved Mountain Man fra deres egen titlen EP.

01 dyrespor

meme (alle niveauer er en plan):

Roland Barthes REVIEWS PAC-MAN.BY PAUL KRUMHOLZ

- - - -

I videoen arkader af Paris 'unge kvartal, indser man en modsigelse: den bagprojektion at naturalizes sig med en udseende frontalitet-de eksponerede \ "fuld frontal \" se, der fortæller os, fejlagtigt, at vi er voyeurer af fødslen af en ny Frankrig. Den Fjerde Republik projekter et billede af den traditionelle familie via det femte: Ms Pac-Man antager hendes mands fantomer, og Jr. Pac-Man igen arver byrden. Jr. Pac-Man er født splittet, hans frygt og selvstændige tvivl allerede klart af de åbenbaringer, der hjemsøgte hans forældre. Den ene er underrettet ved hentydning, at holistisk identitet han søger, er i virkeligheden et spøgelse i sig selv.

To hierarkier hænger fast i maskerne sig i den rutinemæssige af forbrugende pellets og jagt fantomer, der producerer en enkelt myte. Det første er familiær, bør patrilineære logik, der fortæller os Pac-Man og hans partner, som vi kender kun hendes forhold til Pac-Man, bærer en søn i billedet af sig selv og i billedet af den moderne Frankrig. Tegnet af Jr. Pac-Man kommunikerer ved hjælp af udelukkelse, at den fremtidige Frankrig vil også nedstamme fra Karl den Store. Vores blade annoncere, at Frankrig overholder \ "tre farver, [men] en imperium, \", mens tavs sikre de Gaulois bourgeoisiet, at ansigt Pac vil være i ental ansigt multivalente stat.

Det andet hierarki er placeret i hjemmet, hvor Pac-Man udskyder sin arbejdsplads bekymringer. Trykket pålagt ham at \ "producere \" bliver presset for Ms Pac-Man til at bære ham en søn, til at producere på baggrund af den nye Frankrig. En konklusion, at Junior også vil forevige den på skift.

Paradoksalt nok er alle niveauer præsenteres som det eneste niveau: det eneste, der var, og det eneste, der vil blive. Ingen anerkender den forrige eller den næste, maskering lineariteten af fortællingen. Pac-Man og Ms Pac-Man fortæller os, at der ikke er nogen undslippe: de gør en løber til venstre, og reemerge, mirakuløst, på højre side af skærmen. Jr. Pac-Manpromises en ny form for mobilitet, som giver os mulighed for at flytte frem og tilbage mellem skærmene, og alligevel vil han nå en grænse, også.

Det ironiske afslører sig selv: det fantomer, vil uanset hvor ofte de er fanget, reemerge, men vores Pac-Man vil uvægerligt udløber.

(8.5/10)